INFORME DE SÍNTESI.
El que primer em ve al cap ara, quan començo a fer l’explicació i comparació dels meus
mapes conceptuals, és l’elevat grau d’implicació i dedicació que m’ha comportat
aquesta activitat.
Bé, començant doncs amb l’explicació, diria que el meu primer mapa
conceptual és realment senzill on vull manifestar que els tres àmbits
assenyalats interactuen per assolir l’objectiu de més benestar social. Tal
vegada una visió massa utòpica que no té en compte la multiplicitat de factors
que intervenen en aquestes interaccions i que baix el meu punt de vista seria
massa pretensiós per part meva minimitzar-les a un únic objectiu.
L’article de Domènech i Tirado m’ha servit per comprendre el rellevant
paper que per a la nostra societat juguen la ciència i la tecnologia, no essent
possible entendre l’una sense les altres. Per això, al segon mapa conceptual
destac la superació de la visió clàssica d’aquests tres conceptes, les
aportacions de la psicologia per esbrinar la lògica de la ciència i analitzo
les interaccions del trinomi societat, tecnologia i ciència, destacant la
superació de les visions deterministes de la tecnologia i de la societat i
inclús de la perspectiva interactiva per arribar a la concepció de “teixit
sense costures” que nega la divisió entre el que és social, allò científic i la
tecnologia (CTS), indicant que els tres conceptes estan dins una mateixa esfera
amb interrelacions constants entre ells i que les relacions humanes estan
impregnades per la constant presència tecnològica (Societat de la informació).
Posteriorment amb la lectura del mòdul “Educació i tecnologia: fonaments
teòrics” de J.Cabero, he pogut relacionar aquesta societat de la informació amb
la necessitat d’incorporar les noves tecnologies al món educatiu per aconseguir
un aprenentatge realment significatiu. Per aconseguir-ho s’han de superar la
visió mitificada d’aquestes i utilitzar-les a través d’una metodologia que
implica un tractament més flexible del temps i els espais, aconseguir una
implicació de l’educand i que els mestre es converteixi amb un dinamitzador
d’un aprenentatge caracteritzat per una constant interacció de l’alumne amb la
diversitat de codis de la informació. Per tant hem d’atendre els elements que
fonamenten la tecnologia educativa.
Aquest punt crec que el tinc clar i de fet en el meu dia a dia
professional és el que intento fer però també és cert que aquesta és la
principal dificultat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada