diumenge, 6 de maig del 2012

Miniactivitat 1.3 INFORME DE SÍNTESI


INFORME DE SÍNTESI.




El que primer em ve al cap ara, quan començo  a fer l’explicació i comparació dels meus mapes conceptuals, és l’elevat grau d’implicació i dedicació que m’ha comportat aquesta activitat.

Bé, començant doncs amb l’explicació, diria que el meu primer mapa conceptual és realment senzill on vull manifestar que els tres àmbits assenyalats interactuen per assolir l’objectiu de més benestar social. Tal vegada una visió massa utòpica que no té en compte la multiplicitat de factors que intervenen en aquestes interaccions i que baix el meu punt de vista seria massa pretensiós per part meva minimitzar-les a un únic objectiu.

L’article de Domènech i Tirado m’ha servit per comprendre el rellevant paper que per a la nostra societat juguen la ciència i la tecnologia, no essent possible entendre l’una sense les altres. Per això, al segon mapa conceptual destac la superació de la visió clàssica d’aquests tres conceptes, les aportacions de la psicologia per esbrinar la lògica de la ciència i analitzo les interaccions del trinomi societat, tecnologia i ciència, destacant la superació de les visions deterministes de la tecnologia i de la societat i inclús de la perspectiva interactiva per arribar a la concepció de “teixit sense costures” que nega la divisió entre el que és social, allò científic i la tecnologia (CTS), indicant que els tres conceptes estan dins una mateixa esfera amb interrelacions constants entre ells i que les relacions humanes estan impregnades per la constant presència tecnològica (Societat de la informació).

Posteriorment amb la lectura del mòdul “Educació i tecnologia: fonaments teòrics” de J.Cabero, he pogut relacionar aquesta societat de la informació amb la necessitat d’incorporar les noves tecnologies al món educatiu per aconseguir un aprenentatge realment significatiu. Per aconseguir-ho s’han de superar la visió mitificada d’aquestes i utilitzar-les a través d’una metodologia que implica un tractament més flexible del temps i els espais, aconseguir una implicació de l’educand i que els mestre es converteixi amb un dinamitzador d’un aprenentatge caracteritzat per una constant interacció de l’alumne amb la diversitat de codis de la informació. Per tant hem d’atendre els elements que fonamenten la tecnologia educativa.

Aquest punt crec que el tinc clar i de fet en el meu dia a dia professional és el que intento fer però també és cert que aquesta és la principal dificultat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada