diumenge, 6 de maig del 2012

CANVI CONCEPTUAL


 CANVI CONCEPTUAL.




PREMISSA: A partir de la lectura, anàlisi i reflexió del material recomanat i de la realització d’aquesta pac s’ha produït en mi un canvi conceptual respecte a la concepció de la relació entre la ciència, societat, tecnologia i educació i una reafirmació de la idea que la T.E pot ser molt adient per dur a terme aprenentatges significatius sempre que es tinguin en compte els mites que l’acompanyen i els elements que la fonamenten.



Domènech i Tirado m’han permès passar de la meva concepció interactiva de la relació entre tecnologia i societat (nou concepte que he après) per adoptar la perspectiva del teixit sense costures (també nou concepte) en la que tecnologia i societat són mútuament constitutius i definitoris. Una visió que m’ha fet entendre que aquests conceptes formen un tot inseparable.



Per altra banda Cabero m’ha fet aprofundir en les noves tecnologies i la seva capacitat per permetre la interactivitat i amb aquesta característica assolir el seu sentit didàctic i educatiu, ja que permeten l’alumne una adaptació major a les seves característiques (aprenentatges previs, psicologia, motivacions...).

Podria comparar el canvi conceptual que he experimentat durant la realització d’aquesta activitat amb l’adquisició del concepte de defensa amb ajuda quan era jovenet i jugava al bàsquet. La interacció i intercanvi d’impressions amb els meus companys i l’entrenador , la lectura de llibres de tècnica de joc, visualització de partit en directe i a la televisió, juntament amb l’assaig-error  em van permetre dur a terme l’aprenentatge i així construir un nou model mental del “jugar a bàsquet” que incloïa el concepte coherentment.



Per tant està clar que hem d’utilitzar la T.E, primer perquè formen part del nostre món (sense elles no s’entén aquest) i segon perquè ben utilitzades ajuden molt a assolir aprenentatges significatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada