dijous, 26 de gener del 2017

Tasca: nutrició,respiració, digestió...






Hola al·lotes i al·lots!!!

Sabeu què és la nutrició? És el mateix nutrició que alimentació?
Sabeu quins aparells participen en la nutrició humana? Mengeu bé? Seguiu una dieta equilibrada?


Aquestes i més coses investigarem i aprendrem treballant en aquesta cacera.

El cos humà és una màquina que necessita energia per funcionar. Aquesta energia l'aconsegueix cremant substàncies que s'obtenen dels aliments.
L'aparell digestiu és com a una refineria. En ell es transformen o descomponen els aliments que ingerim en forma de substàncies nutritives. Una vegada transformades, passen a la sang, i aquesta les reparteix per tot el cos.


L'aparell respiratori s'encarrega de què l'oxigen de l'aire entri al cos i d'expulsar el diòxid de carbó que es produeix com a residu de les reaccions químiques que tenen lloc en el nostre cos.


Tasca

Bé per tal de poder respondre totes aquestes preguntes i fer un estudi curós sobre la funció de nutrició en els humans, farem un treball individual durant les festes de Setmana Santa i haurem de:

  • Investigar sobre quins aparells i sistemes intervenen en aquesta funció i les seves característiques.
  • Investigar com hauria de ser una dieta equilibrada.
  • Cercar imatges que puguin acompanyar aquesta investigació.
  • Elaborar una presentació amb el Drive de google, explicant quins són i com funcionen aquests aparells.
  • Confeccionar un mural sobre un aspecte d'aquest estudi, cada grup un de diferents. (això no perquè no tenim massa temps)
Ala, idò, passau a “Procés” per començar a fer la feina!!









Procés

Primer pas:
  • El treball consta de sis minitasques i cada persona en farà una.
  • Cada persona farà la tasca que li ha tocat. Allí hi trobarà les preguntes que cal buscar i els recursos amb els enllaços a les webs que tenen la informació que necessiteu per fer la vostra part.
  • No oblideu que també podeu fer servir el llibre de text, diccionaris i enciclopèdies i altres materials que tingueu.
Segon pas:
  • Deseu la informació en un document a Drive. Els qui no tenen ordinador ho poden fer a mà o aprofitar els moments que dono a classe per fer-ho. Heu de triar la millor opció per a vosaltres.
  • Deseu, també, l'enllaç d'algunes imatges al mateix document.
Tercer pas:
  • Quan ho tingueu tot, prepareu una presentació amb el Drive.
  • Compartiu la presentació amb mi.
  • Després de la meva revisió i vist i plau, penjau-ho al vostre bloc.
Quart pas:

































    Minitasca número 1: L'aparell digestiu
  • Què és la nutrició?
  • Quins aparells intervenen en la nutrició?
  • Quines són les parts de l'aparell digestiu?
  • Sabem explicar el procés de la digestió dels aliments?





























Recursos:
Minitasca número 2: L'aparell respiratori.


  • De què està format l'aparell respiratori ?
  • Quines són les parts de l'aparell respiratori?
  • En què consisteixen els moviments respiratoris?
  • Com respirem?








Recursos:


























Minitasca número 3: L'aparell circulatori.




  • De què està formada la sang?
  • Què són els vasos sanguinis?
  • Com funciona el cor?
  • Com circula la sang pel nostre cos?














Recursos:




























Minitasca número 4: L'excreció.












  • Què és l'excreció?
  • Per a què ens serveix la pell?
  • Com és l'aparell excretor?
  • Quina és la seva funció?


Recursos:
















Minitasca número 5: L'alimentació


  • Què són els nutrients? De quines classes poden ser?
  • Com poden ser els aliments? Què ens proporcionen?
  • Sabeu explicar la piràmide dels aliments?
  • Com seria una dieta equilibrada?




Recursos:


Minitasca número 6: Cuida't i fes salut.

  • Tenim cura de l'aparell digestiu
  • Tenim cura de l'aparell respiratori
  • Tenim cura de l'aparell circulatori
  • Tenim cura de l'aparell excretor
Recursos:




Altres recursos.
http://youtu.be/zZb-cGnojlI (aparell respiratori)
http://youtu.be/Px_qiUXL9Og (aparell circulatori)
http://blocs.xtec.cat/cmagran2/laparell-circulatori/ (aparells i funcionament del cos humà)
http://www.slideshare.net/mllado16/la-nutrici-i-els-seus-sistemes


Avaluació



ASPECTES
JUST
(3-5 punts)
ACCEPTABLE
(5-6 punts)
BON NIVELL
(7-8 punts)
EXCEL·LENT
(9-10 punts)
CONTINGUT
Informació a un nivell molt simplista
El contingut mostra que s'ha entès el que s'ha treballat
La informació és força clara, mostra una certa reflexió sobre el tema
La informació és excel·lent; s'ha entès el tema, hi ha reflexions i conclusions
ORGANITZA-
CIÓ DEL CONTINGUT
Confús, incomplet, sense una direcció clara
Les diferents seccions tenen continguts però no hi ha relació ni transició entre elles
L'organització és adequada i estan relacionades entre si
Mostra una planificació acurada que dóna una seqüència lògica i clara
ASPECTES
LINGÜÍSTICS
Molts errors, difícil d'entendre
Adequat malgrat alguns errors
Fluid i clar malgrat alguns errors
Fluid i amb bon nivell lingüístic
PRESENTACIÓ
Poc elaborada. Poc visual. No fa servir imatges, gràfics, enllaço, etc.
La presentació és correcte però poc atractiva
La presentació és acurada i visual
La presentació està força treballada i és molt atractiva visualment
TREBALL EN GRUP
Treball massa individual. No hi ha relació entre les parts.
S'aprecia una mica de col·laboració en l'estructura global
Les tasques individuals estan relacionades entre si
El document mostra discussió i planificació conjunta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada