Hola
al·lotes i al·lots!!!
Sabeu
què és la nutrició? És el mateix nutrició que alimentació?
Sabeu
quins aparells participen en la nutrició humana? Mengeu bé? Seguiu
una dieta equilibrada?
Aquestes
i més coses investigarem i aprendrem treballant en aquesta cacera.
El
cos humà és una màquina que necessita energia per funcionar.
Aquesta energia l'aconsegueix cremant substàncies que s'obtenen dels
aliments.
L'aparell
digestiu és com a una refineria. En ell es transformen o descomponen
els aliments que ingerim en forma de substàncies nutritives. Una
vegada transformades, passen a la sang, i aquesta les reparteix per
tot el cos.
L'aparell
respiratori s'encarrega de què l'oxigen de l'aire entri al cos i
d'expulsar el diòxid de carbó que es produeix com a residu de les
reaccions químiques que tenen lloc en el nostre cos.
Tasca
Bé
per tal de poder respondre totes aquestes preguntes i fer un estudi
curós sobre la funció de nutrició en els humans, farem un treball
individual durant les festes de Setmana Santa i haurem de:
- Investigar sobre quins aparells i sistemes intervenen en aquesta funció i les seves característiques.
- Investigar com hauria de ser una dieta equilibrada.
- Cercar imatges que puguin acompanyar aquesta investigació.
- Elaborar una presentació amb el Drive de google, explicant quins són i com funcionen aquests aparells.
- Confeccionar un mural sobre un aspecte d'aquest estudi, cada grup un de diferents. (això no perquè no tenim massa temps)
Ala,
idò, passau a “Procés” per començar a fer la feina!!
Procés
Primer
pas:
- El treball consta de sis minitasques i cada persona en farà una.
- Cada persona farà la tasca que li ha tocat. Allí hi trobarà les preguntes que cal buscar i els recursos amb els enllaços a les webs que tenen la informació que necessiteu per fer la vostra part.
- No oblideu que també podeu fer servir el llibre de text, diccionaris i enciclopèdies i altres materials que tingueu.
- Deseu la informació en un document a Drive. Els qui no tenen ordinador ho poden fer a mà o aprofitar els moments que dono a classe per fer-ho. Heu de triar la millor opció per a vosaltres.
- Deseu, també, l'enllaç d'algunes imatges al mateix document.
- Quan ho tingueu tot, prepareu una presentació amb el Drive.
- Compartiu la presentació amb mi.
- Després de la meva revisió i vist i plau, penjau-ho al vostre bloc.
- Tothom prendrem
apunts del que han fet els nostres companys.
- Tothom ha de fer
les activitats :
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/aparells/jclic/aparells.jclic.zip&lang=ca&title=Aparells+del+cos+hum%C3%A0
- Aquesta tasca ha d'estar entregada el primer dia després de les vacances (28-4-14)
- Fer examen si
així ho crec oportú.
- Minitasca
número 1: L'aparell digestiu
- Què és la nutrició?
- Quins aparells intervenen en la nutrició?
- Quines són les parts de l'aparell digestiu?
- Sabem explicar el procés de la digestió dels aliments?
Recursos:
- http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/digestiu2/index.htm
- Activitat 2:
- Activitat 3:
Minitasca
número 2: L'aparell respiratori.
- De què està format l'aparell respiratori ?
- Quines són les parts de l'aparell respiratori?
- En què consisteixen els moviments respiratoris?
- Com respirem?
Recursos:
- Activitat2:
Minitasca número 3:
L'aparell circulatori.
- De què està formada la sang?
- Què són els vasos sanguinis?
- Com funciona el cor?
- Com circula la sang pel nostre cos?
Recursos:
Minitasca número 4:
L'excreció.
- Què és l'excreció?
- Per a què ens serveix la pell?
- Com és l'aparell excretor?
- Quina és la seva funció?
Recursos:
- Activitat 1:
- Què són els nutrients? De quines classes poden ser?
- Com poden ser els aliments? Què ens proporcionen?
- Sabeu explicar la piràmide dels aliments?
- Com seria una dieta equilibrada?
Recursos:
- Aliments saludables: http://www.vedoque.com/juegos/habitos-saludables.swf
- Alimentació equilibrada: http://servicios.educarm.es/cnice/epssd3/sd3_00_00.html
- Què meges tu?: http://servicios.educarm.es/cnice/epssd1/sd1_05_00.html
- Alimentació 1: http://www.xtec.cat/centres/a8021934/alimentacio/
- Alimentació 2: http://www.xtec.cat/ieslabisbal/salut/alimentacio.htm
- Piràmide alimentària: https://sites.google.com/site/mch4cmedi/la-piramide-alimentaria
- Tenim cura de l'aparell digestiu
- Tenim cura de l'aparell respiratori
- Tenim cura de l'aparell circulatori
- Tenim cura de l'aparell excretor
Recursos:
- Problemes alimentaris: http://servicios.educarm.es/cnice/epssd4/sd4_00_00.html
- Salut-escola: http://espaiescoles.farmaceuticonline.com/ca/8-12-anys
- L'excreció i l'aparell excretor: http://blocs.xtec.cat/cai2/2008/03/07/lexcreccio-i-laparell-excretor/
Altres recursos.
http://www.escolar.com/cnat/a21aparatdigest.htm
(aparell digestiu)
http://www.escolar.com/cnat/a18aparatrespirat.htm
(aparell
respiratori)
http://youtu.be/zZb-cGnojlI
(aparell respiratori)
http://youtu.be/Px_qiUXL9Og
(aparell circulatori)
http://www.escolar.com/cnat/a19excretran.htm
(Excreció i transpiració)
http://blocs.xtec.cat/cmagran2/laparell-circulatori/
(aparells i funcionament del cos humà)
http://www.slideshare.net/mllado16/la-nutrici-i-els-seus-sistemes
Avaluació
ASPECTES
|
JUST
(3-5 punts)
|
ACCEPTABLE
(5-6 punts)
|
BON NIVELL
(7-8 punts)
|
EXCEL·LENT
(9-10 punts)
|
CONTINGUT |
Informació a un nivell molt simplista
|
El contingut mostra que s'ha entès el que s'ha
treballat
|
La informació és força clara, mostra una
certa reflexió sobre el tema
|
La informació és excel·lent; s'ha entès el
tema, hi ha reflexions i conclusions
|
ORGANITZA- CIÓ DEL CONTINGUT |
Confús, incomplet, sense una direcció clara
|
Les diferents seccions tenen continguts però
no hi ha relació ni transició entre elles
|
L'organització és adequada i estan
relacionades entre si
|
Mostra una planificació acurada que dóna una
seqüència lògica i clara
|
ASPECTES LINGÜÍSTICS |
Molts errors, difícil d'entendre
|
Adequat malgrat alguns errors
|
Fluid i clar malgrat alguns errors
|
Fluid i amb bon nivell lingüístic
|
PRESENTACIÓ |
Poc elaborada. Poc visual. No fa servir
imatges, gràfics, enllaço, etc.
|
La presentació és correcte però poc
atractiva
|
La presentació és acurada i visual
|
La presentació està força treballada i és
molt atractiva visualment
|
TREBALL EN GRUP |
Treball massa individual. No hi ha relació
entre les parts.
|
S'aprecia una mica de col·laboració en
l'estructura global
|
Les tasques individuals estan relacionades
entre si
|
El document mostra discussió i planificació
conjunta
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada