SEGON EXAMEN CATALÀ. PRIMERA
AVALUACIÓ
NOM |
|
DATA |
|
QUALIFICACIÓ |
|
Pensau
que a vegades puc ser un poc “pillo”. Pensau bé i posau el que
heu pensat!
- Forma parells d'antònims i després completa les oracions amb els parells d'antònims que has format.
Estalviar
enderrocar augmentar Plantar |
Reduir
arrencar construir tudar |
|
- L'aigua és un bé escàs: hem d'........................-la i no ........................-la!
- Varen .....................l'antiga fàbrica i al seu lloc varen ..................un centre social.
- Hem d'..............................el consum energètic en lloc d'.............................-lo cada any.
- Varen ................................els arbres secs i varen ....................................arbres nous.
2.
Accent diacrític. Escriu cada paraula on correspongui per completar
les oracions.
és / es
té / te món / mon sí / si |
- Aquella al·lota ..............la que .............va tacar.
- ..............pare ha viatjat per tot el .............
- Na Maria ..........tres germans que prenen molt de ......amb llimona.
- .......jo fos tu diria que.....
3.
Escriviu les paraules planes d’aquest escrit dins del requadre i
per ordre d'aparició.
Ahir vàrem fer
els planters. Els brots prest creixeran molt i començaran a tenir
la forma de planta. Però si recordeu, quan plantàvem les llavors
en posàvem unes quantes, unes quatre. Si les condicions són bones
el més segur és que germinaran aviat la majoria. Passades unes
setmanes ja podrem intuir quines són les plantes de cada recipient
que han sortit més fortes i quines són més dèbils. Així doncs
haurem de triar els millors brots i descartar els més dèbils,
perquè si no feim això, correm el risc que es facin nosa entre els
diferents brots i acabin morint tots per falta d’aliment i espai.
SEGON EXAMEN CATALÀ. PRIMERA
AVALUACIÓ
Pensau
que a vegades puc ser un poc “pillo”. Pensau bé i posau el que
heu pensat!
2.
Accent diacrític. Escriu cada paraula on correspongui per completar
les oracions.
3.
Escriviu les paraules planes d’aquest escrit dins del requadre i
per ordre d'aparició.
Ahir vàrem fer
els planters. Els brots prest creixeran molt i començaran a tenir
la forma de planta. Però si recordeu, quan plantàvem les llavors
en posàvem unes quantes, unes quatre. Si les condicions són bones
el més segur és que germinaran aviat la majoria. Passades unes
setmanes ja podrem intuir quines són les plantes de cada recipient
que han sortit més fortes i quines són més dèbils. Així doncs
haurem de triar els millors brots i descartar els més dèbils,
perquè si no feim això, correm el risc que es facin nosa entre els
diferents brots i acabin morint tots per falta d’aliment i espai.
4. Els
verbs córrer, creure, batre i poder, pertanyen a
la.....................conjugació
perquè.......................................
5.Inventa
tres paraules compostes i escriu una oració amb cada una.
Exemple:
guardaentrepans. Es necessiten guardaentrepans per al col·legi.
6.
Anàlisi morfològica:
Assenyala
en la següent frase les següents classes de paraules: Nom o
substantiu, verb, preposició, adjectiu i determinant (indica la
seva classe).
Aquella tarda, la Maria va anar a la
biblioteca.
7.Escriu-me el text narratiu (10
línies) sobre la teva història de la tasca prehistòrica.
|
4. Els
verbs córrer, creure, batre i poder, pertanyen a
la.....................conjugació
perquè.......................................
5.Inventa
tres paraules compostes i escriu una oració amb cada una.
Exemple:
guardaentrepans. Es necessiten guardaentrepans per al col·legi.
6.
Anàlisi morfològica:
Assenyala
en la següent frase les següents classes de paraules: Nom o
substantiu, verb, preposició, adjectiu i determinant (indica la
seva classe).
Aquella tarda, la Maria va anar a la
biblioteca.
7.Escriu-me el text narratiu (10
línies) sobre la teva història de la tasca prehistòrica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada