dijous, 27 de novembre del 2014

examen català




SEGON EXAMEN CATALÀ. PRIMERA AVALUACIÓ

NOM


DATA


QUALIFICACIÓ




Pensau que a vegades puc ser un poc “pillo”. Pensau bé i posau el que heu pensat!



  1. Forma parells d'antònims i després completa les oracions amb els parells d'antònims que has format.




Estalviar
enderrocar
augmentar
Plantar
Reduir
arrencar
construir
tudar






  • L'aigua és un bé escàs: hem d'........................-la i no ........................-la!



  • Varen .....................l'antiga fàbrica i al seu lloc varen ..................un centre social.



  • Hem d'..............................el consum energètic en lloc d'.............................-lo cada any.



  • Varen ................................els arbres secs i varen ....................................arbres nous.









    2. Accent diacrític. Escriu cada paraula on correspongui per completar les oracions.




és / es


té / te


món / mon


sí / si










  • Aquella al·lota ..............la que .............va tacar.
  • ..............pare ha viatjat per tot el .............
  • Na Maria ..........tres germans que prenen molt de ......amb llimona.
  • .......jo fos tu diria que.....
















    3. Escriviu les paraules planes d’aquest escrit dins del requadre i per ordre d'aparició.
    Ahir vàrem fer els planters. Els brots prest creixeran molt i començaran a tenir la forma de planta. Però si recordeu, quan plantàvem les llavors en posàvem unes quantes, unes quatre. Si les condicions són bones el més segur és que germinaran aviat la majoria. Passades unes setmanes ja podrem intuir quines són les plantes de cada recipient que han sortit més fortes i quines són més dèbils. Així doncs haurem de triar els millors brots i descartar els més dèbils, perquè si no feim això, correm el risc que es facin nosa entre els diferents brots i acabin morint tots per falta d’aliment i espai.























SEGON EXAMEN CATALÀ. PRIMERA AVALUACIÓ

NOM


DATA


QUALIFICACIÓ




Pensau que a vegades puc ser un poc “pillo”. Pensau bé i posau el que heu pensat!



  1. Forma parells d'antònims i després completa les oracions amb els parells d'antònims que has format.




Estalviar
enderrocar
augmentar
Plantar
Reduir
arrencar
construir
tudar






  • L'aigua és un bé escàs: hem d'........................-la i no ........................-la!



  • Varen .....................l'antiga fàbrica i al seu lloc varen ..................un centre social.



  • Hem d'..............................el consum energètic en lloc d'.............................-lo cada any.



  • Varen ................................els arbres secs i varen ....................................arbres nous.









    2. Accent diacrític. Escriu cada paraula on correspongui per completar les oracions.




és / es


té / te


món / mon


sí / si










  • Aquella al·lota ..............la que .............va tacar.
  • ..............pare ha viatjat per tot el .............
  • Na Maria ..........tres germans que prenen molt de ......amb llimona.
  • .......jo fos tu diria que.....
















    3. Escriviu les paraules planes d’aquest escrit dins del requadre i per ordre d'aparició.
    Ahir vàrem fer els planters. Els brots prest creixeran molt i començaran a tenir la forma de planta. Però si recordeu, quan plantàvem les llavors en posàvem unes quantes, unes quatre. Si les condicions són bones el més segur és que germinaran aviat la majoria. Passades unes setmanes ja podrem intuir quines són les plantes de cada recipient que han sortit més fortes i quines són més dèbils. Així doncs haurem de triar els millors brots i descartar els més dèbils, perquè si no feim això, correm el risc que es facin nosa entre els diferents brots i acabin morint tots per falta d’aliment i espai.


































    4. Els verbs córrer, creure, batre i poder, pertanyen a la.....................conjugació
    perquè.......................................





    5.Inventa tres paraules compostes i escriu una oració amb cada una.
    Exemple: guardaentrepans. Es necessiten guardaentrepans per al col·legi.








    6. Anàlisi morfològica:
    Assenyala en la següent frase les següents classes de paraules: Nom o substantiu, verb, preposició, adjectiu i determinant (indica la seva classe).
    Aquella tarda, la Maria va anar a la biblioteca.


    7.Escriu-me el text narratiu (10 línies) sobre la teva història de la tasca prehistòrica.













    4. Els verbs córrer, creure, batre i poder, pertanyen a la.....................conjugació
    perquè.......................................





    5.Inventa tres paraules compostes i escriu una oració amb cada una.
    Exemple: guardaentrepans. Es necessiten guardaentrepans per al col·legi.








    6. Anàlisi morfològica:
    Assenyala en la següent frase les següents classes de paraules: Nom o substantiu, verb, preposició, adjectiu i determinant (indica la seva classe).
    Aquella tarda, la Maria va anar a la biblioteca.


    7.Escriu-me el text narratiu (10 línies) sobre la teva història de la tasca prehistòrica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada