dimecres, 16 de setembre del 2015

informació als pares i mares


 

INFORMACIONS GENERALS CENTRE

1.    BREU DESCRIPCIÓ DEL CENTRE:
El centre és de doble línia en la seva totalitat. De  les 18 unitats, 6 són d’ Educació Infantil i 12 d’Educació Primària.

2.    CALENDARI ESCOLAR (podem repartir tríptic on consten aquestes dades)

INICI DE CURS:
11 de setembre de 2015

ACABAMENT:
22 de juny de 2015

Durant el curs escolar 15-16 tenen la consideració de períodes de vacances:
NADAL:
De 23 de desembre de 2015 al 7 de gener de 2016 (ambdós inclosos)
PASQUA:
De 24 de març de 2016 al 1 d’abril de 2016 (ambdós inclosos).

DIES FESTIUS:
12 d’octubre, FESTA NACIONAL
2 de novembre,  TOTS SANTS
7 de desembre,  dilluns següent al DIA DE LA CONSTITUCIÓ
8 de desembre, INMACULADA CONCEPCIÓ
17 de gener,  SANT ANTONI

FESTA ESCOLAR UNIFICADA:
29 de febrer.

DIES DE LLIURE ELECCIÓ:
3 de novembre de 2015
2 de març de 2016
29 d’abril de 2016


3.     ENTRADES I SORTIDES PER ON ES FARAN.

L'entrada a les aules es farà per l'escala del pati i en ordre. Les sortides es faran, també en ordre, per l'escala que hi ha just a la dreta de l'entrada.


4.    ACTIVITATS QUE ES DURAN A TERME DURANT AQUEST CURS:

Les activitats que es duran en marxa  aquest curs són:

-      Pati per zones
-      Tallers internivells a Infantil.
-          Desdoblaments.
-          TIC.
-          Biblioteca d’aula.
-          Hort Escolar.
-          Pàgina web i blocs d’aula.

5.    ACTIVITATS EXTRAESCOLARS I SERVEIS QUE OFEREIX EL CENTRE:
El centre ofereix:
-          Escola Matinera de 7’30h a 8’30h.
-          Menjador Escolar de 13’30h a 15’30h.
-          Activitats Extraescolars: per determinar les activitats, dies i horari. Estan  organitzades per l’APIMA i amb la vigilància del professorat del centre.

6.    GRUP I IMPLICACIÓ DE L’ALUMNAT I LES SEVES FAMÍLIES EN EL CENTRE:


  • L’objectiu principal del centre ha de ser potenciar un bon clima de relació i convivència entre tots els membres de la comunitat educativa, treballant per a la integració de tot l’alumnat per augmentar el sentiment de pertinença al centre, mantenint els trets característics del CEIP Mateu Fontirroig.
  • Les reunions de pares i mares. Segons la normativa vigent es  realitzarà una reunió general com a mínim, i es citarà a cada família una vegada, com a mínim, durant tot el curs (dimecres de 13:30 a 15:00 h).

  • És essencial una bona comunicació i convivència. Qualsevol dubte o problema el tutor està disponible tots els dimecres de 13:30 a 15:00 h.
  • En cas de germans als centre, les circulars es repartiran al germà més petit per tal d’estalviar paper.
  • El grup classe té un delegat/da de grup. 
  • Ens agradaria disposar d'un grup de pares/mares voluntaris que volguessin acompanyar al grup durant les possibles sortides que es realitzin.


7.    QUOTA MATERIAL
Tal i com es concreta a les Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres públics del curs 2015-2016, les quotes de material  poden arribar fins a 38 € a Primària, el tercer cicle en demanem 30€.



D’aquesta assignació s’ha de tenir en compte que 5€ van al manteniment de la fotocopiadora, 1€ per a material de música i 1€ per a material d’anglès.

Els delegats d’aula (tutor) recolliran el doblers abans de dia 1 de novembre i l’entregaran als tutors. Aquests ja s’encarregaran de recollir-ho i gestionar individualment.

Aquest curs utilitzarem un llibre digital de socials d que no es pot adquirir a les tendes i el rebem directament de l’editorial (Import:15€ )

8.    PÀGINA WEB I BLOGS D’AULA:
L'escola compte amb una pàgina web on es pot trobar la informació essencial del centre i on també hi ha els diferents blogs d'aula que s'utilitzen com a eina pedagògica.



9.    REUTILITZACIÓ DE LLIBRES:
El centre participa d’aquest programa des del curs 2011-2012. 
Recordar que aquests llibres no es poden escriure i que són revisats per al tutor a final del curs. l


10. FALTES D’ASSITÈNCIA DE L’ALUMNAT:
Mensualment, abans de dia 5 de principi de cada mes, els tutors de cada grup passarà les faltes de l’alumnat al GESTIB.
Les faltes d’assistència i de retard es justificaran per escrit al mestre tutor de cada grup utilitzant l’agenda escolar,  en el cas dels grups de primària.





11. INFORMACIONS ESPECIFIQUES DEL CURS

MESTRES INTERVINDRAN EN EL GRUP: Juani López (valors), Ana Vinent (Religió), Ignasi Jover (E.F), Enrique Delgado (A.L), Carme Vergara (PT), Mónica Mascaró (anglès), Nico Guash (Música) i Pere Llabrés (tutor).

OBJECTIUS DEL CURS,  METODOLOGIA I DINÀMICA DE CLASSE.
  • Funcionament classe:

  • Escric a la pissarra la feina del dia i també al meu blog (si la xarxa funciona).
    El bloc el considero una eina pedagògica i d'interacció amb els alumnes, en ell hi penjo informacions, problemes, tasques a resoldre, vídeos explicatius, vídeos de sortides...

  • Lectura en gran grup.Llibres en format paper obligatoris (El pequeño Nicolás, El gegant egoista i altres contes ).
    Llibres digitals que podrem llegir al llarg del curs (Bestiàrium, El Mago de Oz, Los viajes de Gulliver, Alicia en el país de las maravillas, Canción de Navidad,...).http://albalearning.com/audiolibros/dickens/. Llibres recomanats (http://www.vicensvives.com/vvweb/IMAFICH/catalegs/100179.pdf.
     http://www.pedagogium-cos.net/docs_13_14/LLISTAT%20DE%20LLIBRES%20GENERAL%202013-2014.pdf

  • Explic/expliquem (si es necessita) els diferents conceptes i procediments. És important que els alumnes plantegin els dubtes perquè han d'aprendre a aprendre i per tant han d'assolir estratègies que els hi ho permetin (visió no clàssica de l'ensenyament). Si no tenim dubtes no aprenem. Eduquem en el respecte a tothom, per tant es respecten qualsevol tipus de dubtes.

  • Els alumnes fan, majoritàriament, les diferents tasques i exercicis en horari lectiu (s'haurien d'esforçar perquè així fos), de manera col·laborativa (ens ajudem, els dubtes es plantegen a classe) i es corregeixen a classe. Distingeixo entre les feines que plantegen els llibres i les diferents tasques que plantejo jo. A classe s'ha d'intentar enllestir la feina relativa als llibres i tenir temps per a les altres tasques.

  • A casa es farà el que no s'ha acabat a classe, lectura, resums escrits a mà de les lectures, elaboració de notícies, algun problema de matemàtiques, ...

 
    NORMES DE CLASSE ( i a la resta de l'escola)

  • Màxima puntualitat.
  • Tot acte té una conseqüència (positiva - negativa).
  • Es pot anar al vàter quan l'alumne ho consideri oportú i haurà d'agafar l'agulla d'estendre. (Haurà de valorar la idoneïtat o no d'anar-hi segons el que es fa a l'aula).
  • Cada dia, i per ordre de llista, hi haurà una parella d'alumnes que vetllaran per la netedat i ordre de l'aula. Podran expressar (amb educació) qui no està respectant l'entorn (aula). Al final del dia granaran i ordenaran l'aula.
  • Cada cosa té un lloc i hi ha un lloc per a cada cosa.
  • Ordre a la taula de cadascú.
  • Ajudar sempre el company. El treball col·laboratiu exigeix un màxim de respecte als companys i mestres per poder interactuar de manera positiva i profitosa per a l'aprenentatge. Aquells alumnes que no ho respectin no tindran dret a estar a l'aula.
  • Els conflictes que ho exigesquin seran tractats a nivell de tota la classe per a intentar solucionar-los satisfactòriament (es duran a terme amb esperit crític i conciliador).
  • Als patis, els alumnes que no resolguin els problemes a través del diàleg i utilitzin la força física o el maltracte verbal o psicològic no podran fer ús d'aquest fins que la comissió de convivència es pronunciï al respecte.
  • Si el futbol/bàsquet es converteix en un “problema”, no s'hi podrà jugar fins que siguem capaços de fer-ho sense barallar-nos.
  • Es podrà menjar el berenar a l'aula. Molta quantitat de panets, papers i bosses queden tirats al terra a l'hora del pati. L'alumne/a haurà de ser molt net i curós.


OBJECTIUS PRIORITARIS

  • Treball competencial a les diferents àrees.
  • Expressió oral i escrita.
  • Comprensió lectora.
  • Resolució de problemes matemàtics.
  • Treball col·laboratiu.
  • Implicació com a ciutadà a l'escola.
  • Autorregulació del propi comportament.
  • Actitud emprenedora (aportacions en el dia a dia, no ser passiu).
  • L'autoavaluació del seu tarannà respecte l'aprenentatge i comportament.




DADES D’AVALUACIÓ I ENTREGA D’INFORMES

1a  Avaluació
De 11  de setembre a 22  de desembre
2a Avaluació
de 8 de gener a 23 de març
3a Avaluació
De 4  d’abril a 22  de juny
18 de desembre
 18 de març
28 i 29 de juny

Els controls no seran entregats (per llei no podem i molts fiets no els retornen), a les entrevistes personals els podreu veure tots, durem un control a s’agenda de totes ses qualificacions.
És una eina més juntament amb ses rubriques i comportament.

TIC,s
·         Bloc d’aula (cada etapa/cicle explica quina funció tindrà)
·         Pàgina web escola
·         Ordinadors portàtils (només tercer cicle)




IMPLICACIÓ/COL·LABORACIÓ FAMÍLIES
·         Vetllar per la presentació correcte i per la realització dels deures (bona lletra, claredat, full net amb marges i sense taques, mirar el que han fet i si ho han acabat)
·         Revisió gairebé diària de l’agenda
·         Disposar d’un espai de treball
·         Control i interès per les lectures
·         Condicions idònies d’higiene i alimentació: 

RELACIÓ FAMÍLIA /ESCOLA
  • Comunicacions mitjançant agenda i/ o circulars (en cas de germans només ho rebrà germà petit)
  • Entrevista anual (horari entrevistes)
  • Informes trimestrals

L’agenda és una eina fonamental,  convé la revisin a diari
 
SORTIDES/XARLES/TALLERS PROGRAMADES AMB RELACIÓ ALS CONTIGUTS DEL CURS:
  •  Taller de Glosat
  • Un ball d'hormones que em fa ballar el cap
  • Teatre Principal. Visita.
  • altres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada