dilluns, 29 d’octubre del 2012

Problemes plantejats per la classe




Aquests són 6 problemes plantejats per 6 de vosaltres. Ara els heu de resoldre i uns altres dies en farem d'altres.
  1. Si a l'escola he tret un 8'5, un 9, un 3 i un 8'75 de matemàtiques. Quina és la mitjana de les meves notes?
  2. Faig els meus anys i convit a 12 amics, i tenc una coca amb 20 troços. Quants tindrà cadascun? Després venen 3 convidats amb 2 troços de coca. Quants troços tidré en total?
  3. A s'Illa d'en Colom hi ha 20 fillets i mon pare em dóna una bossa de "nubes" de 50 "nubes". Quantes en tocarà a cada fillet? Quantes en sobraran?
  4. Jo vaig anar a comprar 24 "xuxes", després li vaig donar a la meva mare 5 "xuxes" i el meu pare em va donar 3 "xuxes" i al final les "xuxes" les vaig repartir entre 9 amics. Quantes xuxes va tenir cada amic? Quantes varen sobrar?
  5. Un dissabte vaig endreçar la meva habitació, i vaig trobar 163 bolletes grogues i 63 bolletes vermelles, i això ho vaig afegir a les 10 bolletes que cada mes he anat comprant durant un any. De totes elles en vaig regalar 26 al meu veí de 7 anys, i la resta les vaig colocar en bosses de 5 bolletes cadascuna, i les bosses en paquets de 4 bosses cadascun. Quants paquets vaig fer en total?
  6. L'any passat s'Alcazar va fer 1.800 punts en 24 partits. Quants de punts va fer per partit? si en Marc fa fer 250 punts i en Julen 150 punts quants de punts varen fer els nou jugadors restants de l'equip? Si l'entrenador els havia ofert 3 llapolies per punt? Quantes per cada un dels 11 membres de l'equip?

15 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. .jo faig el proleme del nombre 3:
    Jo crec que es aixi a cada fiet li tocrà 2 nubes i en sobraran 10 nubes

    ResponElimina
  3. ara fare el nombre 3:
    Crec que a cada fiet ñi tocarà 2 xuxes i no en sobren cap.

    ResponElimina
  4. jo faig el nombre 6:


    Per partit varen fer 75 punts per partit.
    el restant del equp varen fer 1.400 punts per ser exactes cada jugador va fer 155 punts.
    a cada jugador li rae 51 llapolies.
    en smbla no esic mol segura




    ResponElimina
    Respostes
    1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
    2. Equp,smbla,esic i rae.Malament

      Equip,sembla,estic i donen.Bé

      NOTA:Eriu tens que revisar el comentari

      Elimina
  5. Los problemas los veo dificiles, mi padre me los ha explicado, no se si los tendré bién. No me lo ha dicho.
    El 6 por más que me lo ha explicado no habido manera de hacerlo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pose't tranquil·la Núria, no passa res. Mira, el primer que has de fer és llegir el problema totalment i et fas una idea. Després llegeixes cada oració i t'has de demanar si realment entens el que diu aquella oració i a mesura que vas entenent-les intenta relacionar-les entre elles. També ajuda molt fer dibuixos o esquemes.
      Si ho intentes i no et surt no passa res, demà en parlem. ok?

      Elimina
  6. jo faix el 4:
    jo crec que es 2 per cadascun.
    i le sobren 4.


    crec que es aichi.

    ResponElimina
  7. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. el 3:
    crec que son 2 per cadascun
    i sobren 10

    ResponElimina
  9. ara el 2:
    crec que cadascun tindra 1
    i tindra10

    ResponElimina