DISSENY DE L’ACTIVITAT
TÍTOL DE
L’ACTIVITAT
|
FEM UNA
PEL·LÍCULA, UN DOCUMENTAL, UN TELEDIARI,...D’HISTÒRIA MODERNA?
|
DESCRIPCIÓ AGENTS PERSONALS
|
Els coordinadors de l’activitat són el
mestre de suport i el tutor de 6è de
Primària. Els alumnes són un grup de 6è d’educació Primària
|
DESCRIPCIÓ TECNOLÒGICA MEDIADORA
|
PDI, ordinadors portàtils, google docs,
càmara, blog, programari lliure.
|
DESCRIPCIÓ DEL
PROBLEMA DE PARTENÇA
|
Resulta que a l’escola es funciona amb
llibres a totes les matèries. Ara a Coneixement del Medi ens toca estudiar el
tema 9: “ El segle XX i el món actual”. Els alumnes esbufeguen. No tenen
massa ganes de llegir el llibre, escoltar l’explicació del mestre, fer els
exercicis, corregir-los...Per això ens plantegem la pregunta: com podríem treballar
el tema, de manera diferent i més creativa, utilitzant les tic?
Estructuració: Aprofitant les ganes de sortir de la rutina del llibre de text, la
seva capacitat creativa i les ganes d’alguns de descobrir i conèixer noves
eines informàtiques, cream un context o espai de treball i
d’interacció mediat per les tic per dur a terme una de les seves primeres
aproximacions als fets geogràfics i històrics dels segles XX i XXI...
El problema no
està molt definit. La no total estructuració i definició dóna mes llibertat
d’acció als alumnes, així aconseguiré que els alumnes s’involucrin més en el
problema, com si fos propi o definit per a ell mateixos.
Complexitat:., en aquest problema actuen moltes variables, interaccionen molts
temes. El resultat dependrà de la capacitat de integració i manipulació
d’aquestes.
Especificitat
de camp: basat en les necessitats dels
alumnes de treballar de manera diferent. Utilitzarem eines tic
que dominen bastant bé i els engresquen més.
|
PLANTEJAMENT DEL
PROBLEMA ALS APRENENTS
|
El mestre, davant la visió de la
desmotivació amb que afronten els alumnes el nou tema de medi del llibre de
text, intenta plantejar una pregunta o problema interessant perquè ara sap
molt bé que la motivació juga un paper molt important en l’aprenentatge. El
mestre pregunta als alumnes el seu parer sobre com s’ensenya a l’escola.
Cadascú dirà la seva. El mestre conclou amb una pregunta/problema: Fem una
pel·lícula, un documental, un telediari...d’història moderna? Per dur-ho a
terme es formaran grups de 4-5 alumnes establerts pel mestre.
|
CONTEXT DE
L’ACTIVITAT
|
L’activitat va adreçada al tercer cicle
d’Educació Primària per treballar conceptes, fets i principis relacionats amb
els segle XX i XXI, juntament amb actituds com la col·laboració i ajuda.
|
CARACTERÍSTIQUES COGNITIVES, EMOCIONALS,
ACTITUDINALS I FÍSIQUES DELS APRENENTS
|
Es tracte d’un grup classe de 23 alumnes
(12 fillets i 11 filletes) amb un ampli espectre de diversitat. És un grup
una miqueta mogut, gens amic de les rutines, amb dificultats per comportar-se
correctament però també és cert que quant quelcom els engresca, fan molta
feina
|
COMPETÈNCIES
|
|
OBJECTIUS
|
|
CONTINGUTS
|
|
FONAMENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA
|
Crec que aquest projecte és molt
significatiu i engrescador per als
alumnes ja que ens trobem davant un problema a solucionar a través d’eines
digitals, inventiva i poder creatiu. Han de buscar informació per poder crear
quelcom interessant i relatiu a la història dels segles XX i XXI, per tant
parlem d’un aprenentatge per descobriment, on el mestre no actua de manera
clàssica (expositiva) sinó que els alumnes hauran de buscar i aprendre el
material que volen exposar. Aquesta manera d’aprendre implica que cadascú
parteix del seu punt real de coneixements i per tant va establint relacions
significatives en el que ja sap i les noves informacions. Així podem
concloure que és absolutament necessària
la participació activa de l’aprenent per dur a terme aquesta
activitat, per tant estem davant la concepció constructivista de
l’aprenentatge.
|
PREVISIÓ DE LA SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS
|
·
Motivació
inicial: plantejament del problema
·
Pluja
d’idees en el grup i decidir què volen fer.
·
Organitzar
el treball (escriure les passes que s’han de fer i qui les ha de fer).
·
Mans a
l’obra.
·
Més o
manco 10 sessions. Tenen la possibilitat de quedar fora de l’escola.
|
CRITERIS DE
VALORACIÓ
|
|
TEMPORALITZACIÓ
|
Tercer trimestre, 10 sessions, mes de juny
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada