dissabte, 10 de març del 2012

SOBRE L'AVALUACIÓ INICIAL


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.



            Crec que el desenvolupament tecnològic i científic crea progrés econòmic, però no té per què anar associat a progrés social, ja que els beneficiats pot ser que siguin només            uns quants i no la societat en la seva globalitat. Per tant, és necessari l’associació de          l’ètica en l’ús i desenvolupament de la tecnologia i la ciència per al benestar social.



  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?



            Tota tecnologia, per sí mateixa, és neutra ideològicament. Ara bé, el seu ús (com, i per            a què es fa servir), està clar que pot tenir connotacions ideològiques. Exemple:     l’energia nuclear.





  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.



            Totalment d’acord. Estem en el món de la informació i la comunicació.



  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?



            Els avenços científics, tecnològics i també socials. Tot està interrelacionat.



  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa



            Tots aquells instruments, eines, objectes,etc que ens permeten fer arribar millor el coneixement a
            les persones.

            Com i quan utilitzar i aplicar aquestes.



  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement



      El vídeo de la presentació de l’assignatura. L’elaboració d’aquest.





  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".



            Totalment. La persona du a terme un aprenentatge significatiu quan aquest té sentit per a ell. És a dir,
            el pot contextualitzar.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?



            No



  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents
          Crec que sí. I si no n’aprendré

  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?



            Els defensaria fins que no es demostrés el contrari.





            Crec que sí. I si no n’aprendré.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada