dijous, 25 d’abril del 2013

Treball de Coneixement del medi, temes 9, 10 i 11



Haureu de fer un mapa conceptual dels tres temes, que parteix de la idea principal de fer la classificació dels éssers vius.
Heu de llegir acuradament els tres temes i visitar les pàgines web que us indicaré. A més, també podeu consultar altra tipus de bibliografia o infobibliografia.
Els dubtes que s'us vagin plantejant els exposarem a classe i els intentarem contestar.
És important que plantegeu aquesta feina com a un treball d'investigació i comprensió.

El treball pot ser en grup o individual.

Haurem d'acordar entre tots la data d'entrega.


OBJECTIUS DIDÀCTICS

L’alumne/a ha de ser capaç de:

-       Discriminar entre éssers vius i elements inerts.
-       Reconèixer el cicle vital dels éssers vius i les funcions que els caracteritzen.
-       Conèixer la cèl·lula.
-       Diferenciar entre els éssers vius unicel·lulars i els éssers vius pluricel·lulars.
-       Conèixer l’estructura de l’organisme.
-       Identificar els cinc grans regnes.
-       Elaborar un mapa conceptual sobre las classificació dels éssers vius.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Competència comunicativa lingüística i audiovisual
-       Comprensió i expressió dels missatges, tant orals com escrits.
-       Expressió d’observacions, explicacions, opinions i argumentacions.
-       Cerca, selecció i processament de la informació provinent de tot tipus de mitjans.
-       Tractament de la informació (tècniques per memoritzar, organitzar, recuperar, resumir, sintetitzar, etc.).
- Expressar els dubtes per intentar solucionar-los.
Competències metodològiques
-       Plantejament de preguntes que puguin ser objecte d’investigació.
-       Ús d’habilitats per a la recollida i el tractament de la informació.
-  Ús del pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisions.
Tractament de la informació i competència digital
-       Cerca, selecció i processament de la informació, amb l'ús de tècniques i estratègies segons la font i els suports que s'utilitzen.
-       Aplicació en diferents situacions i contexts del coneixement dels diferents tipus d'informació.
-       Ús de les TIC.
Competència en el coneixement i la interacció amb el medi físic
-       Aplicació d'algunes nocions, d’alguns conceptes científics i tècnics, prèviament compresos.
-       Interpretació i apropiació dels coneixements sobre els fets i els processos.
-       Explicació dels fenòmens amb l’ajuda de models, verificació de la coherència entre les observacions i l’explicació donada i expressió d’aquesta utilitzant diferents canals comunicatius.

CRITERIS D'AVALUACIÓ
-       Discrimina entre éssers vius i elements inerts.
-       Reconeix el cicle vital dels éssers vius.
-       Coneix la cèl·lula.
-       Diferencia entre els éssers vius unicel·lulars i els éssers vius pluricel·lulars.
-       Coneix l’estructura de l’organisme.
-       Identifica els cinc grans regnes.
-       Observa amb el microscopi les cèl·lules d’una ceba.
-       Elabora un mapa conceptual d’informació sobre la classificació dels éssers vius. (Prezi)









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada