La motivació és un motor intern que ens predisposa a aprendre, a superar dificultats, a aconseguir fites...; però, què és el que posa en marxa aquest motor? Cada persona és un món i el que pot motivar a una potser no funcini amb una altra.
El fet és que investigacions científiques ens diuen que hi ha factors com els càstigs i els premis que poden motivar quan l'activitat o exercici a realitzar és senzilla o de poca complexitat, però en canvi quan l'activitat o tasca és complexa, no funcionen. Sembla que en aquest darrer cas, el que funciona per aconseguir més motivació, i per tant més rendiment, són les expectatives altes dels pares, mestres,... donar autonomia (com que no tots aprenem de la mateixa manera segons la teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner, el que hem de fer és oferir informació multimèdia, ebooks, youtube per a l'escola, llibres en format clàssic, revistes, blogs, xarxes socials, ...perquè així l'alumne documenti el que ha après utilitzant eines 2.0, vídeos, presentacions orals a la classe, llapis i paper, obres de teatre, ...És a dir, els hem d'oferir oportunitats per a què portin a terme la seva investigació), perseguir la maestria (l'alumne ha de voler ser un entès amb aquell aspecte. Moltes vegades perseguir una nota o l'aprovat impedeix que faci noves investigacions, pensaments,...) i entendre el propòsit (si es pot contextualitzar, veure la seva utilitat en la vida de l'alumne, aquest respon millor a l'aprenentatge).
http://www.youtube.com/watch?v=sV2
http://www.youtube.com/watch?v=VU8XtG9GmGE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada